Sunday, March 27, 2011

IRDINA SUDAH 6BLN..

Salam semua, berjumpa lagi kita di kali ini aku nk bercerita tentang Nur Irdina Safiyya sudah berusia 6bln alhamdulillah sudah semakin membesar anakku sayang ni..keletah dia pun sudah macam2 kadang2 naek ilang jugak kesabaran aku nih tp memikirkan dia insan yg tak tau ape2 so aku bersabar je la....hehe skang aku nk bagi irdina mkn pun senang ati pelbagai makanan aku bg tp yg tak bestnye dia tak suka mkn nestum udah 2 jenis aku beli rugi la satu sudu pun ssh nk abis ish3 tak bley jd ni..





So, weekend aku pun try la msk bubur nasi yg paling best penah aku buat bubur nasi campur ayam racik, ikan bilis dan sayurnye kobis dan kentang di potong kecil2..tp bubur irdina aku tak letak garam sbb aku penah tgk segmen dutch lady 123 pakar kesihatan kanak2 cakap perut bayi tak bleh mencerna garam so kalu bubur rasa tawar kita campurkan susu..aku pun try la lepas aku lecekkan bubur irdina yg takde rasa sgt tu  dalam tapis pastu aku cmpur susu irdina perasa vanila..hasilnye tentunye cedap bagaikan tak pecaya dia mkn byk smpe habis ish3 gud girl anak mama..camtu la tp aku nmpknye kena rajin masak bubur la huhu tp takpe la sayang demi kamu wahai anakku mama rela bersusah sket..cewah cam ibu mithali gitu lalala...

Gmbar aku tak upload la sbb tak lawa ngat upenye tgk tak selera hahaha takpe janji ada rasa yg best itu udah cukup kankankan..Ok la setakat ni je la aku nk cerita pasal irdina 6bln.. Di tika irdina 7bln pd 14/4 irdina kena cucuk dos terakhir tuk 6bln pasni lega la anak mama tak kena cucuk tiap bln ye tunggu 18bln la ye...gud girl ummmuaahhhh3x

Sekian je la cerita aku semoga terhibur

No comments:

Post a Comment

Search This Blog